Ładowanie Wydarzenia

« Wszystkie Wydarzenia

!!!ODWOŁANE!!! WEBINARIUM: „Jak uzyskać status Organizacji Pożytku Publicznego? (OPP)” (09.02.2023)

9 lutego @ 18:00 - 19:30

Proces rejestracji OPP w KRS jest bardzo sformalizowany i wymaga od NGO umiejętnego zgromadzenia dokumentów, zmiany statutu oraz wypełnienia odpowiednich wniosków.

Wiele NGO nie może sprostać wymaganiom, gubi się już na etapie udokumentowania 2-letniej działalności. Często NGO nie rozumieją co od nich KRS chce.

Werbinarium pomoże organizacjom pozarządowym przygotować się prawidłowo do tego trudnego procesu. Pokaże też jakie obowiązki muszą spełnić już zarejestrowane w rejestrze OPP KRS organizacje, aby ten status utrzymać.

Termin szkolenia: 9 lutego 2023 r. (czwartek), godz. 18:00-19:30. Webinarium w tym terminie zostało odwołane!

Zakres szkolenia:
1. przygotowanie dokumentacji potrzebnej do rejestracji OPP KRS:
1.1. dowody potwierdzające 2-letnią działalność NGO w obszarach pożytku publicznego ;
1. 2. zmiana statutu –
a) określenie wyraźnych celów o  charakterze OPP ;
b) obowiązkowe zapisy wymagane przez prawo ;
1. 3. przygotowanie formularzy KRS
2. wszczęcie postępowania rejestrowego
2.1. omówienie instytucji zwrotu wniosku;
2.2. umiejętny odbiór korespondencji sądowej ;
2.3 uzupełnienie braków formalnych wniosku zgodnie z wymaganiami KRS
2.4. znaczenie terminu rejestracji
3. Obowiązki i prawa organizacji OPP (wymagania i korzyści)

Adresaci: przedstawiciele podmiotów ekonomii społecznej (takich jak stowarzyszenia i fundacje , które prowadzą nieprzerwanie działalność od minimum 2 lat i chcą zostać organizacją pożytku publicznego , by skorzystać z dobrodziejstwa tzw. 1,5 % podatku) mieszkający na terenie miasta Szczecin, miasta Świnoujście, pow. gryfickiego, pow. goleniowskiego, pow. kamieńskiego lub pow. polickiego. Ponadto podmiot musi mieć swoją siedzibę na terenie wyżej wymienionych powiatów.

Termin: 9 lutego 2023 r. (czwartek), godz. 18:00-20:00

Zgłoszenia: https://bit.ly/3XMy4kG

Forma: on-line (aplikacja ZOOM). Link udostępnimy w dniu webinaru.
Prowadząca: Ewa Sołowińska – Doradczyni kluczowa OWES

Termin nadsyłania zgłoszeń: 6 lutego 2023 r., godz. 15.30

UWAGA!: Z osobami wysyłającymi formularz zgłoszenia skontaktują się pracownicy OWES Szczecin celem potwierdzenia udziału.

Kontakt: Katarzyna Nowak – Doradczyni podstawowa i Animatorka OWES Szczecin, 516 702 312, katarzyna.nowak@aktywneowes.pl, www.owesszczecin.pl

Webinarium jest bezpłatne, realizowane w ramach projektu „SZOWES – OWES w regionie szczecińskim” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz z budżetu państwa w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014-2020.

Szczegóły

Data:
9 lutego
Godzina:
18:00 - 19:30
Przeskocz do treści